Oferta

Rozrachunki z kontrahentami

W Parametrach systemu domyślnie włączona jest opcja automatycznego księgowania rozrachunków (rozliczeń) z kontrahentami. W trakcie rejestrowania zapisu KPiR połączonego z kontrahentem (przychód lub wydatek), można dodatkowo zaksięgować kwotę należności lub zobowiązania z określonym terminem płatności. Takie zapisy gromadzone są w rozrachunkach umożliwiając kontrolę wszelkich płatności z naszymi kontrahentami.

Zapłaty księgujemy poprzez rejestrowanie operacji gotówkowych w Kasie, lub wyciągów bankowych w Raportach poszczególnych rachunków bankowych. Dodatkowo program posiada opcję importu historii operacji bankowych pobranych z systemów transakcyjnych kilkunastu popularnych banków. Program obsługuje pliki CSV i TXT generowane przez systemy bankowe.


Funkcje programu z zakładki "Rozliczenia":

  • eWyciągi bankowe
  • Płatności gotówkowe w Kasie
  • Płatności bankowe
  • Rozrachunki Ręczne
  • Analiza rozliczeń
  • Rachunki bankowe


Jak zarejestrować zaległe rozliczenia w nowym programie

Zdjęcia zaprezentowane w tym dokumencie wykonano przy zastosowaniu jednej z kilkudziesięciu dostępnych skórek zmieniających wygląd programu: Office 2010 blue.

Z poprzedniego dokumentu wiemy jak księgować bieżące rozliczenia z kontrahentami. Zawsze jednak spotkamy się z sytuacją, że po rozpoczęciu pracy w nowym programie mamy jakieś zaległości w płatnościach. Mogą to być zaległości na korzyść naszych dostawców lub zaległości od naszych odbiorców, nie zapłacone nasze faktury sprzedaży.

Zaległości w płatnościach rejestrujemy w oknie Rozrachunków kontrahenta, które możemy otworzyć np. z listy kontrahentów: Klawisz [F7].


Kartoteka rozrachunkowa

Lista kontrahentów z podświetloną opcją Kartoteki rozrachunkowej.



Nowy rozrachunek

W kartotece wybieramy przycisk [Nowy].



Dane faktury do rozrachunków

W oknie rejestrowania danych wprowadzamy Datę wystawienia faktury, Termin płatności i Numer faktury. Bardzo ważny jest przełącznik wyboru Strony w górnej części okna.

Wybieramy:

  • Strona Wn (na dobro nasze) - dla zaległych faktur naszych dłużników (odbiorców)
  • Strona Ma (na dobro klienta) - dla faktur, które my musimy zapłacić naszym dostawcom


Zaległości kontrahenta

Rozrachunki pierwszego klienta z dwoma zaległościami



Zobowiązania

Drugiemu klientowi zarejestrujemy nasze zobowiązanie, my mamy zapłacić za usługę.



Analiza rozliczeń z kontrahentami

Efekt naszych działań widać w oknie Menu/Rozliczenia/Analiza rozliczeń.



Wydruk rozrachunków

Analizę rozliczeń można wydrukować za pomocą projektu wykonanego w Generatorze Raportów, który jest dostępny dla użytkownika bezpośrednio w programie.


Tak zarejestrowane zaległości w płatnościach trafiają do wspólnych rozrachunków wszystkich dokumentów programu i możemy je regulować poprzez rejestrowanie zapłat w Raporcie Kasowym lub Raporcie Bankowym.